Posts tonen met het label kinderen / children. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kinderen / children. Alle posts tonen

woensdag 11 mei 2011

Piraten / Pirates

Zijn ze niet stoer? Het was vermoeiend maar zo leuk... Mijn zoon was erg gespannen en wilde eigenlijk geen spelletjes doen, maar achteraf was alles natuurlijk leuk. Het hoogtepunt was het versieren van de cakejes; lekker kliederen met chocola en slagroom en daarna lekker smullen.

Missie geslaagd!
Liefs Amelie


Aren't they tough? It was really tiring, but so much fun... My son was really nervous and didn't really want to do the games, but looking back he liked it all of course. The best part was decorating cupcakes; making a mess with chocolat and whipped cream and enjoyingto eat it after the decorating.
Mission accomplished!

Love Amelie

woensdag 23 februari 2011

Mijn lieve stoere zoon / My sweet tough son

Vandaag mochten de kinderen in mijn zoon's klas verkleed naar school komen. Al een week geleden vroeg ik hem wat hij dan aan wilde. Hij was gelijk zeker van zijn zaak; hij wilde zijn blauwe prinsessenjurk aan naar school. Ik heb er absoluut geen problemen mee dat hij die draagt, maar ik wil ook niet dat hij gepest wordt op school. Om die reden probeerde ik hem nog op andere gedachten te brengen en zijn piratenpak aan te prijzen. Maar nee; het moest de prinsessenjurk worden. De juf werd ingeseind en gisteravond vond ik nog een leuk drakenpak wat ik vanmorgen als verrassing tevoorschijn toverde. Leuk, vond mijn zoon, maar dat zou hij nà school wel aantrekken...
Aangezien ik vandaag moest werken stond ik hem vanmorgen al om half zeven aan te kleden. Haren blauw en bloemen op zijn wangen geverfd en de blauwe jurk aan. Hij vond zichzelf zóóó mooi! Mijn moeder bracht hem naar school en waar ik bang voor was gebeurde; de andere kinderen lachten hem uit. En mijn zoon? Die trok zich er NIETS van aan!!! Wie is hier nou ècht stoer?

Liefs Amelie
Today the kids in my sons class had to come to school dressed up. A week ago I asked him what he wanted to wear on that day. He was immediately sure about it; it had to be his blue princesses dress. I have no problems whatsoever about him wearing these, but I don't want the other kids to tease him with this. For that reason I tried to change his mind and put his pirates costume in the spotlights. But no, it had to be the blue princesses dress. I talked to the teacher about it. And yesterday I found a great dragon costume that I took out this morning to surprise him. Nice, was my sons comment, but he would wear it after school...
Since I had to work today, I was already at 6.30 dressing him and painting his hair blue and painting flowers at his face. He found himself SO beautifull! My mom took him to school and what I had been afraid of happened; the other kids laughed at him. And my son? He couldn't care less!!! Who is the real tough one here?

Love Amelie

vrijdag 21 januari 2011

Vrijdagmiddag / Friday-afternoon

Op vrijdag heeft mijn zoon altijd maar een halve dag school. Ik had een leuke activiteit bedacht voor de middag; gemberkoek-mannetjes bakken. Toen ik hem ging halen van school bleek hij bedacht te hebben dat er een vriendinnetje kwam spelen. Natuurlijk ging ik akkoord; ik wil tenslotte dat hij vriendjes maakt en sociale vaardigheden leert! Maar oh...Aan het einde van de middag was ik aan het einde van mijn latijn. Het koekdeeg (van de GoodFood website) was kruimelig en met geen mogelijkheid uit te rollen. Terwijl ik verwoede pogingen deed er toch nog wat van te maken had mijn zoon van pure opwinding in zijn broek geplast. Toen ik net weer mijn handen had gewassen na het opruimen hiervan om weer verder te gaan met dat kruimelige deeg riep mijn dochter weer dat ze had gepoept. Weer handen wassen en verder. Het huis bedolven onder speelgoed waar drie tellen mee gespeeld was en verkopers aan de deur. "Wat eten we vanavond mevrouw?" NOG NIETS! Ruzie omdat het meisje dat op bezoek was mijn dochters treintje had gepakt. En ondertussen bekers limonade inschenken, boekjes voorgelezen en vele vragen beantwoord. Toen het meisje weg was heb ik mijn kinderen naar hun kamers gestuurd om even zelf te spelen. RUST!

Liefs Amelie

PS. De gemberkoekmannetjes zijn heel mooi geworden, maar het was wel een éénmalig recept!


On Fridays my son only has school in the morning. I made up a fun activity for the afternoon; baking gingerbread-men. When I went to pick him up from school, I found out he wanted a girl to come to play. Of course I was o.k. with this, after all I want him to make friends and learn social skills! But oh...At the end of the afternoon I was totally tired. The cookiedough (from the GoodFood website) was crumbly and impossible to roll out. When I was trying my best to make it right, my son wet his pants from excitement. After cleaning up I washed my hands and went on with the crumbly dough when my daughter called me because she had been to the toilet and wanted me to clean her. Washing hands again and back to the dough. The house covered with toys which were played with only minutes, salesmen at the door. "What's for dinner tonight mrs?" NOTHING YET! Arguments because the visiting girl took my daughters train. And in the meentime filling cups with drinks and reading story's and answering thousands of questions. When the girl went back home I sent my kids to their rooms to play alone. REST!

Love Amelie

PS. The gingerbread-men turned out beautiful, but this was a onetime recipe!

donderdag 20 januari 2011

Voorleesontbijt / Reading-breakfast

Deze week staat in het teken van het de nationale voorleesweek. Die is gisteren begonnen met een "voorleesontbijt". Mijn zoon mocht in zijn pyama naar school en kreeg daar een croissantje en werd voorgelezen. Dat was natuurlijk reuze spannend! Er is deze week een leuk boekje voor 5 euro te koop "Fiet wil rennen" met de DVD achterin. Ik vind het een heel leuk idee, omdat voorlezen op deze manier gestimuleerd wordt en kinderen zien dat lezen leuk is. Ook in de bibliotheken is van alles georganiseerd deze week. Otto is gistermiddag met de kinderen naar de bieb geweest, waar ze het boekje "Fiet wil rennen" hebben voorgelezen met een vertelkastje. Hierna mochten ze Fiet knutselen.
Op de computer mogen de kinderen af en toe een verhaaltje kijken. Een aanrader is de website: wepboek .
Hoe maak jij lezen leuk voor je kinderen? Zijn ze al lid van de bibliotheek?

Liefs Amelie



This week is all about the national reading out loud week. It started yesterday with a "reading-breakfast". My son was allowed to go to school in his payamas and got a croissant at school and a story was read. That was quite exiting of course! There is a childrens book for sale for 5 euros "Fiet wants to run" with the DVD in it. I think this is a great idea, because it stimulates people to read out loud to their kids and it shows kids that reading is fun. In the library's are a lot of activities for kids this week. Otto took the kids to the library yesterday , where they read out loud the book "Fiet wants to run" with a storycabinet. After this they could do some crafting and make "Fiet".
My kids are sometimes allowed to look at stories on the computer. An English website for this is: mightybook .
How do you make reading fun for your kids? Are they a member of the library yet?

Love Amelie

donderdag 16 december 2010

Mijn zoon de artiest... deel 2 / my son the artist...part two

Vanmorgen had mijn vierjarige zoon een "optreden" op school. Zijn klas zong een kerstliedje. Mijn zoon had er geen zin in... En liet dat DUIDELIJK merken. De hele klas stond op een rijtje braaf te zingen en mijn zoon lag op de traptree ervoor met een boos gezicht naar het publiek te kijken. Af en toe zuchtte hij diep en geïrriteerd. Ik heb het hele spektakel gefilmd. En de inschrijving voor de toneelschool maar geannuleerd...Hoewel...
AND THE OSCAR GOES TO.....



This morning my son had a performance at school. His group was going to sing a christmassong. My son was not in the mood for this...And he made it quite CLEAR. The whole group was singing well-behaved and my son was laying on the stairs looking with an angry face at the audience. Sometimes he sighed deeply and irritated. I filmed the whole spectacle. And I undid the enrolment for dramaschool...However...
AND THE OSCAR GOES TO.....