zondag 28 november 2010

Leuke uitspraak / kids talking

We aten soep vandaag. In de bouillon zaten peperkorrels. Tijdens het eten vindt mijn zoon het ineens scherp eten, dus ik zeg dat hij waarschijnlijk een pepertje in zijn mond heeft. Zijn reactie: Heb je nou paperclips in de soep gedaan???!!!
Mijn dochter wil het laatste restje bouillon uit haar bord opdrinken. Het mag van me, maar zeg haar wel voorzichtig te drinken. Het gaat toch iets te hard en de bouillon gaat over haar kleren. Ik vraag haar of het gaat en ze reageert; ik had me verdronken!

Liefs Amelie
We had soup for dinner tonight. In the stock were peppercorns. During dinner my son at a certain moment thinks his food is spicey and I say it's probably a peppercorn in his mouth. His reaction: Did you put paperclips in the soup???!!!
My daughter wants to drink the last bit of stock from het soupplate. I'm ok with that but tell het to drink carefuly. It doesn't go that wel and the stock pours over her clothes. I ask if she is ok and she reacts: I was drinking away!

Love Amelie

Oh baby it's cold outside!

Oh wat is het koud buiten. Het begint echt winter te worden. Ik geniet er erg van in deze tijd van feestdagen. Daar hoort toch bij dat je binnen gezellig warm zit en je ijsbloemen op de ramen ziet! Ik voel me vandaag echt bijna weer mezelf, heb weer overal zin in; er staat zelfs weer een bouillon te trekken op het fornuis! EINDELIJK!!! En we hebben wat leuks gedaan met de kinderen; zelf vetbollen maken. Wat is dat simpel om te doen...De kinderen hebben twee pakken hard frituurvet in een pannetje gedaan en dat hebben we verwarmd op het fornuis tot het gesmolten was. Dan een heleboel vogelzaad erdoor geroerd.

Oh it's cold outside. Winter is really coming. I enjoy it very much in this time of holidays. You should be sitting warm in your house with frostwork on the window! Today I'm almost my old self again, I want to do all the things I like again; there's even a stock on my stove again! FINALLY!!! And we did a fun activity with the kids; we made our own winter foodcakes for birds. It's so easy to do...The kids put two packets of hard frying fat in a pan and we warmed it on the stove until it melted. Then we stirred a lot of birdseed through it.
Ik gebruikte wegwerp soepbakjes waar ik een touwtje in hing aan een satéprikker gebonden om het touwtje goed in het midden te houden.
I used plastic containers with a string in it. I put a wooden skewer through to keep te string in the middle.
De "soep" verdelen over de bakjes en goed hard laten worden.
Put the "soup" in the containers and let it harden.

Als het hard is verwijder je het bakje en de satéprikker. En ophangen maar in de tuin. Eet smakelijk vogels!
When it has set remove the container and the skewer. And hang it up in your garden. Bon appetit birds!

Leuk hè!
Fun right!

Liefs, love Amelie


vrijdag 26 november 2010

Langzaam weer mezelf / slowly back to my own person

Nog steeds ben ik bezig op te knappen na mijn longontsteking. Vandaag heb ik voor het eerst weer eens zelf wat leuks gedaan met de kinderen; kruidnootjes bakken. Gelukkig is mijn moeder ook nog een dag geweest van de week om leuke dingen met ze te doen. Zo hebben ze leuke Pietjes geknutseld.
En nu zit ik weer moe op de bank met een wit gezicht bij te komen... Maar ja, elke dag een beetje beter en een beetje meer mezelf. Kan niet wachten tot ik weer energie heb om mijn broodbaksteen uit te proberen!!!

Liefs Amelie



I'm still getting better after my pneumonia. Today was the first time I did something fun with my kids again; baking "kruidnootjes". My sweet mom came this week too to do something fun with the kids. They made nice "Pietjes" (Saint Nicholas' helper).
And now I'm on my couch, tired with a pale face, getting back some energy...But every day I get a bit better and a bit more myself. Can't wait to try out my new breadstone!!!

Love Amelie

donderdag 25 november 2010

Thanksgiving

Vandaag is het in Amerika thanksgiving en lees ik op verschillende Amerikaanse blogs waar men dankbaar voor is. Hier vieren we dit feest niet, maar het heeft me vandaag wel aan het denken gezet.
Mijn zoon mocht zijn schoen zetten op school en vanmorgen mochten de kinderen met de juf mee de klas in om te kijken of er iets in zat. Terwijl we stonden te wachten op het schoolplein tot de kinderen naar binnen mochten, steeg de spanning. We zongen Sinterklaasliedjes met zijn allen. Opeens overviel me het gevoel van diepe dankbaarheid, dat ik af en toe voel. Dat ik hier mocht staan met mijn eigen kind, dat ik deel mocht uitmaken van deze bijzondere herinneringen in een kinderleven. Ik had bijna geen kinderen kunnen krijgen en nu stond ik hier tussen alle andere ouders te zingen... Er is niets in de wereld belangrijker voor mij dan de lach op het gezicht van mijn kinderen.
Thanks for giving me these children!

Liefs Amelie



Today is thanksgiving in America and I can read on several American blogs what people are thankful for. In Holland we don't celebrate this holiday, but it did make me thinking.
My son had put his shoe at school (bit like a christmas-stocking, but in Holland kids put down their shoe and sing a song and they get a treat from Sinterklaas) and this morning the class went into the classroom to see what Sinterklaas had put into their shoe. While we were waiting at the playground until the kids were allowed to go in the school, the tension mounted. We sang Sinterklaas-songs together. All of a sudden a feeling of deep thankfulness came over me, that I sometimes feel. That I could be here with my own child, that I could be part of these special memories in the life of a child. I almost couln't have kids and now I was standing here, singing with all the other parents... Nothing in the world is more important to me than to see a smile at the faces of my kids.
Thanks for giving me these children!

Love Amelie

woensdag 24 november 2010

Leuke uitspraak / kids talking

Vandaag riepen mijn kinderen naar hun oma, die ze niet kon horen. Na een poosje zei mijn zoon; Mijn stem is bijna op!

Today my kids were calling their grandmother, who couldn't hear them. After a while my son said; I've almost used up my voice!

Liefs Love Amelie

maandag 22 november 2010

Zoals vroeger / as in the old days

Op de één of andere manier heb ik een zwak voor "vroeger" en daarom ben ik een groot fan van het BBC programma "Victorian farm". Hierin laat een groep mensen zien hoe het was om in een andere tijd te leven. Momenteel zendt de BBC het vervolg; Edwardian farm uit. Mijn favoriete uitzendingen van de Victorian farm serie zijn die waarbij ze laten zien hoe kerst in die tijd werd gevierd. Mensen moesten vaak hard werken, maar waren volgens mij ook een stuk tevredener met wat ze hadden, omdat ze wisten wat een tijd en energie alles kostte. De gezelligheid van de voorbereidingen wil ik meenemen in de aanloop naar kerst dit jaar. De nadruk op gezellig samen zijn...

Liefs Amelie

In some way or the other I have a weak spot for "the old times" and that's why I am a big fan of the BBC programme "Victorian farm". In this programme a group of people show how people in other times used to live. At the moment BBC has the follow-up on tv; Edwardian farm. My favourite parts of the Victorian farm series are the ones where they show how christmas was celebrated in the Victorian time. People had to work hard , but were a lot more content with what they got, because they knew how much time and energy things cost. The cosyness of the preparations is what I would like to take with me in the time before christmas. Being together is the most important thing...

Love Amelie



zondag 21 november 2010

It's my birthday!!!

Vandaag ben ik jarig! Ik ben 36 jaar geworden. En vreselijk verwend....Ik heb gekregen; een  jaarabonnement op de Good Food, een broodbaksteen, een theepakket (met Sinterklaasthee!), bunzlauservies, nieuwste kookboek van Nigella Lawson, geld, leuke boeken, agenda etc etc etc.
Ik ben nog een kind als het op verjaardagen aankomt. Ik voel me nog geen 36, moet ik nu volwassen zijn???
Hebben jullie dat nou ook; het gevoel dat je op een bepaalde leeftijd bent blijven hangen?

Liefs Amelie



Today is my birthday! I am 36 years now. And teribbly spoiled... I gor a yearsubscription for Good Food, a breadstone for my oven, a teapacket (with Saint Nicholas tea!), bunzlau-china, the latest cookbook by Nigella Lawson, money, nice books, diary etc etc etc.
I'm still a child when it comes to birthdays. I don't feel 36 yet, should I be an adult now???
Do you have the same feeling; like you've been lingering at a certain age?

Love Amelie