maandag 30 januari 2012

Sneeuw / Snow

Eindelijk was het dan zover; vandaag viel de eerste sneeuw van deze winter. Een gejuich bij de kinderen. Mijn zoon heeft al weken geleden een "sneeuwballen machine" bedacht die hij wil maken. Alleen is de hoeveelheid sneeuw niet genoeg om een sneeuwbal van te maken...

De maaltijd bestond uit een recept dat mijn moeder vroeger al maakte; prei met satésaus, gekookte eieren en fritessticks. Het komt geloof ik uit een tijdschrift. Natuurlijk is àlles lekker met satésaus, maar de smaak van de prei leent zich er prima voor. En om het een beetje een uitdaging te maken heb ik voor het eerst zèlf satésaus gemaakt. Ja, ik weet het, dat ik dat nog nooit gedaan heb hè! Maar ja, eens moet de eerste keer zijn. Ik had het recept uit het boek "Dat doen we zelf wel" van Teunie Luijk. Nou, ik ga het voortaan altijd zelf maken, want het is makkelijk en véél lekkerder dan kant en klaar.
Voor het toetje had ik griesmeelpudding gemaakt in de vorm van een sneeuwman. De vorm was een siliconenvorm, die kun je tegenwoordig in de leukste vormen kopen voor weinig geld. En pudding komt er prima uit. De sneeuw was slagroom. Bosbessen saus erbij, gemaakt van bosbessen uit de vriezer, gekookt met een klein scheutje rozenbottelsiroop. Groot succes!

Nu alleen nog wachten op wat meer sneeuw zodat mijn zoon zich kan uitleven met zijn "sneeuwballen machine".

Liefs Amelie




Today was finally the day; the first snow this winter came falling from the sky. Happy cheering from the kids was the result. My son invented a "snowbal machine" weeks ago, he really wants to make it. It's just to little snow to make a snowbal out of...

Dinner was a recipe my mother used to make for me when I was a kid; leeks with "saté sauce", hardboiled eggs and chips. I think it is a recipe from a magazine. Of course everything tastes good with saté sauce, but it makes a good combination with the leeks. And to make it a bit of a challenge, I made the saté sauce myself. Yes, I know, that I never did that before! There is a first time for everything. I took the recipe from the book "Dat doen we zelf wel" from Teunie Luijk. From now on I will make my own everytime, because it is easy and it tastes só much better than ready made.
For dessert I made semolina pudding in the shape of a snowman. I used a silicon shape. You can buy them in different shapes for little money. And the pudding is taken out easily too. The snow was whipped cream. To go with it; blueberry sauce made from blueberries from the freezer, cooked with a little fruitsyrup. Great succes!

Now we only have to wait for a bit more snow, so my son can get busy with that "snowball machine".

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!