dinsdag 3 mei 2011

Mijn jarige man / My husbands birthday

Gisteren is Otto 46 jaar geworden! We hebben gebarbecued met familie, maar vorige week heb ik al speciaal voor hem Zwitsers gekookt (of althans mijn versie ervan). Het allerallerallerlekkerste eten wat ik kan bedenken; Zurcher geschnetzeltes met rösti. Ik kan het nooit zo lekker maken als in Zwitserland, maar of dat nou komt door het recept of doordat ik niet omringd ben door bergen en er geen glas Fendant bij drink weet ik niet. In ieder geval komt het in de buurt... De rösti had ik voor het eerst zelf gemaakt en dat was dus mijn NIEUWE RECEPT van vorige week.
500 gram aardappelen geschild en geraspt en een geraspte ui bestrooien met zout uit laten lekken in een zeef en later in een schone doek uitknijpen. Mengen met 2 eieren en 50 gram bloem en op smaak brengen met zout en peper (flink wat zout). Bak in wat olie in een koekenpan aan beide kanten goudgeel.

En Guete! (eet smakelijk) Liefs Amelie


Yesterday Otto turned 46 years old. We had a barbecue with our family, but last week I cooked Swiss food aspecially for him (or at least my version of Swiss food). The veryveryvery best food I can think of; Zurcher geschnetzeltes with rösti. I can never make it taste as good as it tastes in Switzerland, but I never know if it has to do with the lack of mountains surrounding us or the lack of a glass of Fendant. It comes close to it anyway... I made the rösti myself for the first time, so that was my NEW RECIPE of last week.
Put salt on 500 grams of peeled and grated potatoes and one grated onion and let the water come out in a colander. After a while put everything in a clean cloth and pinch it so the rest of the water comes out. Mix it with two eggs and 50 grams of flour and add salt and pepper to taste. Bake in some oil in a large pan on both sides.

En Guete! (have a nice meal) Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!