woensdag 12 oktober 2011

Superhelden / Superheroes

De afgelopen week heeft in het teken gestaan van de kinderboekenweek die als thema "superhelden" had. We hebben nieuwe kinderboeken gekocht en kregen een leuk boek gratis. Ik ben als hulpmoeder meegeweest met de klassen van mijn kinderen toen we naar de bibliotheek gingen. Daar werden leuke opdrachten gedaan en voorgelezen met het thema. Vandaag mochten de kinderen zelfs verkleed als superheld naar school; mijn zoon als cowboy en mijn kleine meisje als superman (haha).
En nu denk ik na wie mijn superhelden eigenlijk zijn...Voor mij mensen die iets bijzonders hebben gedaan, iets hebben toegevoegd aan mijn wereld; een nieuwe manier om naar dingen (het leven) te kijken, een rolmodel dat als voorbeeld kan dienen in je leven, plezier en respect. Een lijstje dat voor iedereen anders zal zijn en daarom erg leuk om over na te denken.

Last week has been all about "the week for children's books" with the theme "superheroes". We bought new books for the kids and got a nice book for free. I went to the library with my kids and their classmates as a helping mom. They got to do all sorts of fun activities and stories were told with the theme superheroes. Today the kids were allowed to go to school dressed as a superheroe; my son went as a cowboy and my little girl went as superman (lol).
And now I'm thinking about who my superheroes are...For me they must be people who did something extraordinary, gave something extra to my life; a new way of looking at things (life), a great rolemodel to lead you in your life, joy and respect. A list that must be different for everybody and therefor fun to think about.
  1. Nelson Mandela, natuurlijk  of course
  2. Astrid Lindgren; de mooiste verhalen voor kinderen (en volwassenen)  The best stories for kids (and adults)
  3. Meryl Streep; is toch wel de beste actrice ter wereld  she must be the best actress in the world
  4. Oprah Winfrey; ik groeide op met haar  I grew up with her
  5. Mijn moeder; die zich al door heel wat tegenslag heeft geworsteld en toch blijft ze genieten van het leven...  My mom; she went through so many bad times and she can still find joy in her life

Wie zijn jouw superhelden?
Who are your superheroes?
Liefs / Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!