zondag 16 oktober 2011

Appelboom / Appletree

Ik kan me herinneren dat ik als kind eens naar een huis in de buurt van het huis van mijn vriendin ging. Het was een schattig klein huisje bewoond door een bejaard echtpaar. Er stond een appelboom in de voortuin en toen we naar de deur liepen rook het naar zelfgemaakte appelmoes, sigaren en tsja...huiselijkheid...
Ik ben dat huis en de sfeer nooit vergeten en daarna wilde ik altijd een tuin met een appelboom en een huis met datzelfde gevoel.
Nu heb ik een huis met een tuin EN een appelboom! En vandaag was de dag waarop we onze eigen appels plukten. Ze waren knalrood en van die kleine boom plukten we 4,5 kilo!!!
Wat een mazzel dat net de nieuwe GOODFOOD was gekomen met een recept voor kruidige toffee appelcake. Ik MOEST het proberen. WOW! Ik hoop dat het recept gauw op de GOODFOOD website komt, zodat ik een link kan posten, want hij is heer-lijk!!!
En op het moment dat mijn huis naar deze cake rook en mijn mandje was gevuld met appels uit eigen tuin, wist ik het; mijn huis heeft hetzelfde blije gevoel als dat schattige huisje dat ik zag toen ik een kind was...

Liefs Amelie


I remember when I was a child I went to a house in my friends' neighbourhood. It was a cute little house owned by an elderly couple. It had an appletree in the front garden and when we walked to the door it smelled of homemade applesauce and sigars and well...homely-ness... I never forgot that house and the atmosphere around it and after that I always wanted a garden with an appletree and a house with that same feeling.
Now I own a house with a garden AND an appletree! And today was the day to pick our own apples. They were bright red and from that little tree we picked 4,5 kilo's!!!
Lucky me; my new issue from GOODFOOD had just arrived with a recipe for spiced toffee apple cake. I HAD to give it a try. WOW! I hope it will soon be on the GOODFOOD website so I can post a link, because it is de-li-cious!!!
And at that moment my house smelled of this cake and my basket was filled with home grown apples I knew; my house has the same happy feeling as that cute little house I saw when I was a child...

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!