maandag 11 april 2011

Voorbereidingen voor kinderfeestje 1 / Preparing for a kids birthday party 1

Binnenkort wordt mijn zoon alweer 5 jaar en mag hij voor het eerst een feestje geven. Ik ben inmiddels begonnen aan de voorbereidingen. Ik ben begonnen te denken wanneer het feestje is, hoeveel kinderen er mogen komen en wie en wat we gaan doen. Er zijn allerlei boeken en websites (zoals bakken voor een feestje) te vinden met ideeën en tips. Mijn moeder kwam gisteren met een heel bruikbaar boek vol spelletjes en activiteiten. Mijn doel is om het feestje leuk en betaalbaar te maken...Zoals waarschijnlijk een hoop ouders ben ik echt verbaasd hoe duur sommige feestjes zijn. Natuurlijk is het makkelijk als anderen alle troep hebben en de organisatie, maar ik vind het ook een uitdaging om er zelf een leuk feestje van te maken. Laatst zag ik een moeder op tv die in de schulden zat. Ze vertelde dat haar dochter geen feestje had gegeven, want daar was geen geld voor. Met wat zelfgebakken cakejes, hagelslag, een fles limonade en leuke spelletjes kun je toch ook een leuke middag hebben?! Kijk gewoon maar in wat boeken en op websites; met weinig geld kun je een hoop!

Liefs Amelie
Soon my son will be 5 years old and he will be throwing his first birthday party. I started preparations for it. I started with picking a date, how many kids will be invited and who and what we are going to do. There are many books and websites (like bakken voor een feestje; it is in Dutch but it offers things you can print out and use) about this subject with ideas and suggestions. My mom brought me a very helpfull book yesterday full of games and activities. My goal is to throw a party that is fun and low budget... Like probably a lot of parents I am surprised how expensive some kids birthday parties are. Sure it's easy when others have the mess and the organisation, but I think it's a challenge to make a fun party myself. I saw a mother on tv who was in debt. She told that her child didn't have a birthday party because she didn't have money. I think with some homemade cupcakes, some sprinkels to decorate them, some lemonade and games you can have a very fun party, right?! Just take a look in some books and some websites; with little money you can do a lot!

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!