dinsdag 15 maart 2011

Cakepops

In juni wordt mijn dochter 4 jaar en gaat ze afscheid nemen op de crèche. Ik had het idee om haar te laten trakteren op cakepops (lollies gemaakt van cake). Ik heb het alleen nog nooit gemaakt en daarom wilde ik het eerst eens proberen. Als ik het pas doe als het af moet levert het stress op en mislukt het. Dus vandaag aan de slag gegaan. Goed dat ik oefen, want ik heb nu al dingen geleerd die ik de volgende anders doe. Ik ben begonnen met het bakken van een cake. Ik heb hem met voedingskleurstof rood gemaakt. Daarna kruimel je een deel cake in de keukenmachine en voeg je botercrème toe. Daar draai je balletjes van die je op een bakmatje legt en in de vriezer laat opstijven (de koelkast, zoals ik eerst deed, maakt ze niet koud genoeg, waardoor de chocolade die je erop doet niet direct hard wordt en gaat druipen), dan witte chocolade smelten (heb ik roze gekleurd) en de lolliestokjes even in de chocolade dopen en dan half in de balletjes prikken. De balletjes onderdompelen in de chocolade en de rest af laten druipen. Gelijk versieren en stokjes in oasis of piepschuim steken. Hard laten worden.
Ik ben er wel trots op, ook al kunnen ze beter. Het was zeker een goede oefening.

Liefs Amelie

In june my daughter turns four years old and will say goodbye to daycare. I have the idea to let her take cakepops then. I just never made these before and therefor I wanted to try it out. If I do it when it HAS to be done it will give me stress and it will fail. So I got to work today. It was a good thing I practised, because I already learned some things I would do different next time. I started baking the cake, which I coloured red. I crumbled a part of it in the chopping machine and added buttercream. I made little balls with my hands and you should let them harden in the freezer (the fridge like I did won't get them cold enough which makes the chocolat drip), after that I melted white chocolat, which I coloured pink, put lolliepop sticks in the chocolat, put the stick in a ball and cover the ball with chocolat. Let it drip a bit, decorate and then place the stick in some foam. Let the chocolat get hard again.
I'm quite proud of the result, even though I know how to do it better next time. It was definately good to practise.

Love Amelie

3 opmerkingen:

Leuk als je reageert!