maandag 3 januari 2011

Plan voor januari / Planning for januari

De feestdagen zijn nu ècht voorbij. Vanmorgen weer vroeg op om mijn zoon naar school te brengen (wassen, mezelf aankleden en de kinderen aansporen en helpen, tafel dekken, ontbijten; eet eens doohoor!, broodtrommel en schoolbeker vullen, tanden poetsen, nog even plassen, schoenen aan, jassen aan, allemaal op de fiets, hèhè op school). Dan gauw wat klusjes en naar het zwembad met mijn dochter. Het was nog glad, wat resulteerde in een valpartij van ons samen met fiets en al. Gelukkig had mijn dochter niets en ik wat pijn maar niks gebroken. Thuis weer lunchen en daarna ging mijn dochter even op haar kamer spelen. En kon ik aan een klusje beginnen waar ik echt aan toe ben; mijn voorraadkast inventariseren en aan de hand daarvan mijn menuplan maken. Na de drukke decembermaand even orde op zaken stellen. Het ruimt op en bovendien ben ik in december wel eens over mijn budget heen gegaan. Hier baal ik van, dus hoog tijd om weer even zuinig aan te doen. Ik heb alles uit mijn voorraadkast op de tafel uitgestald en ik heb een lijst gemaakt van alles. Toen een menuplan gemaakt waarin ik gebruik maakte van de ingrediënten die ik had. Ik heb gelijk een plan gemaakt voor twee weken, dat ging prima! Gelijk mijn voorraadkast even gesopt. Lekker opgeschoten. En na wat kleine boodschapjes alweer naar de school van mijn zoon. Thee drinken met de kinderen, eten koken, kinderen in bad, voorlezen en naar bed. Daarna de weekboodschappen gedaan. En nu even uitpuffen. Januari is begonnen!

Liefs Amelie

Doel voor de maand januari:

Voorraden opmaken
Besparen


Goal for januari:

Use up stocks
Save money

The holidays are really over. This morning I got up early again to bring my son to school (washing, getting myself dressed, activate the kids and help if needed, set the table, breakfast; come on keep on eating!, fill lunchbox and drinkbottle, brushing the teeth, pee one more time, shoes on, coats on, all on the bike, finally we're in school). Some quick chores and then to the swimming pool with my daughter. It was slippery, which resulted in falling with my daughter and the bike. Luckily my daughter was ok and I was just sore but nothing broken. At home lunch and after that my daughter went to play in her room. And I could start with a chore I really needed to do; get an inventory of my pantry and make a menuplan according to that. After the busy december month I wanted to get things in order. It needs cleaning up and I went over budget in december. I was not happy with that so it's time to get frugal again. I put everything from my pantry on my diningtable and then I made a list of everything. Then I made a menuplan using the ingredients from my pantry. I made a plan for two weeks and that went smoothly! I took the opportunity to give the pantry a good scrub. It all went acoordingly to plan. After some little errants I went to my son's school to pick him up. Teatime with the kids, cooking dinner, kids in the bathtub, storytime and to bed. After that groceryshopping. And now I am relaxing. Januari has begun!

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!