zondag 9 januari 2011

Geroosterde pompoen / Roasted pumpkin

Een zondagse maaltijd vandaag. Ik heb lekker stoofvlees gemaakt. Het stond de hele dag op het fornuis en vulde het huis met een heerlijke geur. Het paste helemaal bij de dag; lekker rustig, uitgebreid ontbijt, beetje opruimen, vlees stoven, lekker lezen, even op de fiets naar de geitenboerderij en dan uitgebreid aan tafel met een glaasje wijn. En bij wijze van NIEUW RECEPT heb ik pompoen geroosterd in de oven. Dat had ik nog nooit gedaan en was ik altijd al van plan. Ik heb zelf wat verzonnen; pompoen met olijfolie, wat tijm uit de tuin en wat tenen knoflook (ongepeld). Erna zout en peper erover. Lekker bijgerecht hoor, alleen jammer dat dat schillen zo'n klus is!

Liefs Amelie

A sunday meal today. I made beefstew. It was on the stove all day and filled the house with a lovely aroma. It was a perfect match for the day; nice and calm, breakfast, little tidying up, braising the beef, read a good book, on the bike to the goat farm and then a nice meal with a glass of wine. For NEW RECIPE I made pumpkin roasted in the oven. I had never made this and always planned to. I made something up; pumpkin with olive oil, some thyme from the garden and some cloves of garlic (unpeeled). After roasing salt and pepper. It's a nice side-meal, just a pity it takes so much work to peel the pumpkin!

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!