zondag 9 januari 2011

Weekendtrommeltje / Weekend tin

Er zijn tijden geweest dat Otto en ik om de beurt opstonden voor de kinderen in het weekend. Zes uur 's morgens was dan geen uitzondering. Mijn dochter is heeeel lang huilend wakker geworden, dus dan kon je meteen aan de slag met troosten. En denk maar niet dat de kinderen zich lieten overhalen nog even te blijven liggen in bed, laat staan dat ze nog even gingen slapen. Nu zijn ze drie en een half en vier en een half jaar oud en hebben we sinds een tijdje "het weekendtrommeltje" verzonnen. In het weekend weten ze nu precies hoe het gaat; als ze wakker worden gaan ze zachtjes naar beneden en daar staat het weekendtrommeltje op ze te wachten. Daar heb ik de avond ervoor iets voor ze ingedaan. Een koek of een klein reepje chocola of iets anders lekkers. De afstandsbediening van de tv ligt ernaast en ze weten precies op welke zender de kindertelevisie is. Op deze manier kunnen Otto en ik weer uitslapen!!! Wat heerlijk is dat zeg! Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar ik moet zeggen dat ik een stuk leukere moeder ben als ik kan uitslapen! Lang leve het weekendtrommeltje!

Liefs Amelie

There were times Otto and I took turns to get up for the kids in the weekend. Six in the morning was nothing out of the ordinary. My daughter woke up crying for a looooong time, so you could start the day comforting her. And don't even think they would go back to bed for a while let alone sleep a bit longer. Now they are four and a half and three and a half and we have invented the "weekend-tin". On weekend-mornings they know exactly what to do now; when they wake up they go downstairs quietly and there is they weekend-tin waiting for them. The evening before I put something in it. Cookies or a small chocolatebar or another treat. The remote-control of the tv is next to it and they know exactly which button to push to get the kids-tv. This way Otto and I can sleep in!!! Such luxury! Maybe it's not the most pedagogical thing to do, but I have to say I'm a much more fun mom when I get to sleep in! Hurray for the weekend-tin!

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!