vrijdag 21 januari 2011

Vrijdagmiddag / Friday-afternoon

Op vrijdag heeft mijn zoon altijd maar een halve dag school. Ik had een leuke activiteit bedacht voor de middag; gemberkoek-mannetjes bakken. Toen ik hem ging halen van school bleek hij bedacht te hebben dat er een vriendinnetje kwam spelen. Natuurlijk ging ik akkoord; ik wil tenslotte dat hij vriendjes maakt en sociale vaardigheden leert! Maar oh...Aan het einde van de middag was ik aan het einde van mijn latijn. Het koekdeeg (van de GoodFood website) was kruimelig en met geen mogelijkheid uit te rollen. Terwijl ik verwoede pogingen deed er toch nog wat van te maken had mijn zoon van pure opwinding in zijn broek geplast. Toen ik net weer mijn handen had gewassen na het opruimen hiervan om weer verder te gaan met dat kruimelige deeg riep mijn dochter weer dat ze had gepoept. Weer handen wassen en verder. Het huis bedolven onder speelgoed waar drie tellen mee gespeeld was en verkopers aan de deur. "Wat eten we vanavond mevrouw?" NOG NIETS! Ruzie omdat het meisje dat op bezoek was mijn dochters treintje had gepakt. En ondertussen bekers limonade inschenken, boekjes voorgelezen en vele vragen beantwoord. Toen het meisje weg was heb ik mijn kinderen naar hun kamers gestuurd om even zelf te spelen. RUST!

Liefs Amelie

PS. De gemberkoekmannetjes zijn heel mooi geworden, maar het was wel een éénmalig recept!


On Fridays my son only has school in the morning. I made up a fun activity for the afternoon; baking gingerbread-men. When I went to pick him up from school, I found out he wanted a girl to come to play. Of course I was o.k. with this, after all I want him to make friends and learn social skills! But oh...At the end of the afternoon I was totally tired. The cookiedough (from the GoodFood website) was crumbly and impossible to roll out. When I was trying my best to make it right, my son wet his pants from excitement. After cleaning up I washed my hands and went on with the crumbly dough when my daughter called me because she had been to the toilet and wanted me to clean her. Washing hands again and back to the dough. The house covered with toys which were played with only minutes, salesmen at the door. "What's for dinner tonight mrs?" NOTHING YET! Arguments because the visiting girl took my daughters train. And in the meentime filling cups with drinks and reading story's and answering thousands of questions. When the girl went back home I sent my kids to their rooms to play alone. REST!

Love Amelie

PS. The gingerbread-men turned out beautiful, but this was a onetime recipe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!