zondag 20 februari 2011

Verliefd blijven / Staying in love

Wat een heerlijk weekend! Mijn moeder had aangeboden dit weekend een nachtje te komen oppassen, zodat Otto en ik naar een hotel konden voor onze trouwdag. Midden in Den Bosch stond het hotel. De tijd aan onszelf; slenteren, kopje koffie met een Bossche bol, (verwarmd) terrasje, lekker uit eten en naar de film, uitslapen, rustig in bad en uitgebreid ontbijten. Vanavond hebben we de kinderen nog meegenomen naar een piratenrestaurant. En dan denk ik terug aan de dag dat we "ja" zeiden. En nu, 13 jaar later, nog steeds blij om dat ene woordje. Vaak heb ik gedacht; wat is nou het geheim van een goed huwelijk? Ik ben er nog niet achter... Ik heb gelukkig een goed voorbeeld gehad aan mijn ouders, maar het is ook geluk, tijd voor elkaar en voor jezelf in balans houden en zelf altijd aan je huwelijk blijven werken. Op tijden dat je merkt dat je weinig tijd hebt voor elkaar, soms wat begint te mopperen of je aan elkaar ergert, is het voor mij een moment om er ZELF weer wat leukers van te maken. Niet wachten tot de ander het doet; wat je zaait zal je oogsten! Zaai je mopperen en ergeren, dan zul je dat terug krijgen. Dus zaai blijdschap, liefde en plezier. En dat werkt. Nog steeds verliefd! Hebben jullie nog meer geheimen van een goed huwelijk?

Liefs Amelie
Such a great weekend! My mother offered to babysit for a night so Otto and I could stay in a hotel for our wedding anniversary. In the middle of "Den Bosch" was our hotel. The time was ours; walking around, a cup of coffee with a "Bossche bol", (heated) sidewalk café, a nice dinner and movie, sleeping until late and a big breakfast. This night we took the kids to a pirates restaurant. And then I think of the day we said "I do" to each other. Now, thirteen years later, I'm still so happy with these two little words. I often thought; what is the secret of a happy marriage? I still haven't figured that one out... Luckily I had a great example with my parents, but I think it also has to do with luck, balancing time together and alone and always wanting to work on your marriage. At times you notice you don't have a lot of time for each other, you start grumbling a little or even get a little annoyed with the other, that's a sign for me to make it more fun MYSELF! Don't wait for the other to do it; you harvest what you sow! If you sow grumbling and annoying, that is what you will get back. So sow happiness, love and fun! And it works! Still in love... Do you have more secrets to a great marriage?

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!