donderdag 9 december 2010

Bijzonder boek / Special book

Ik ben weer helemaal aan het lezen geslagen. Naast de klassieker Pride and Prejudice (Oh, Mr. Darcy!) ben ik aan het lezen in een boek dat ik van Sinterklaas heb gekregen. Ik had erover gelezen in een krantenartikel dat Otto me liet zien. Vervolgens las ik erover op het blog "eenvoudig leven" en nu heb ik het dus zelf. Het boek heet Eenvoudig gelukkig en is van Toor de Haas. Het gaat over hoe je gelukkig kunt zijn met weinig. Er staan tips in om goedkoop te leven (koken), maar ook hoe je je bewust kunt worden van je geluksmomenten en hoe je gezond kunt leven. Het is een heel nuchter boek, hoewel het boek ook gaat over spirituele zaken. Maar nooit op een zweverige manier. Het heeft mij erg aan het denken gezet.
Want wanneer voel je je het meest gelukkig? Vaak heeft dat weinig te maken met "spullen" maar met mensen, momenten, sfeer en jezelf. Een aanrader dus!
Waar word jij gelukkig van?

Liefs Amelie



I started reading again. Not only am I reading the classic Pride and Prejudice (Oh, Mr. Darcy!) but I'm also reading a book I got from Saint Nicholas. I had read about it in an article in the newspaper Otto showed me. After that I read about it on the blog "eenvoudig leven" and now I have it myself. The book is called Eenvoudig gelukkig (simply happy) and is written by Toor de Haas. It is about how to live a happy life with little money. There are ideas about how to live a frugal life (like cooking), but also about how to be more conscious about the happy moments in your life and how to live healthy. It is a very down-to-earth book, even though it is also about spiritual things. But never in an annoying way. It got me thinking.
Because when do you feel the happiest? Often it has nothing to do with "things", but with people, moments, atmosphere and yourself. A recommendation!
What makes you happy?

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!