woensdag 23 maart 2011

Lekker goedkoop eten / Good cheap meals

Het is en blijft een sport; lekker eten voor weinig geld. Na de baked beans van zondag en de rest op maandag, heb ik een grote pan linzensoep gemaakt met genoeg soep voor twee dagen. Ui en knoflook in wat olie gefruit, lepel ras el hanout erbij en wat tomaten die ik nog had liggen. Dan twee liter bouillon en een zakje rode linzen (gewassen). Anderhalf à twee uur koken en dan soepgroenten erbij. Meekoken en klaar! Linzen 99 cent, soepgroenten 1,38. De rest had ik in huis. Resultaat: twee dagen met zijn vieren eten voor 2,37 euro! Daar wordt ik blij van! En er is goed en met smaak van gegeten ook nog. Peulvruchten zijn echt een heel voordelige keuze als je goedkoop wilt koken. De baked beans ga ik toch nog een kans geven (want de smaak was wel erg goed) maar dan ga ik ze wel langer voorkoken, zodat ze niet zo "knabbelig" zijn. Op zoek naar meer (goedkope) recepten met peulvruchten...

Liefs Amelie
Engels ontbijt voor diner... English breakfast for dinner...

It feels like a challenge every time; eating good meals for little money. After the baked beans on sunday and the leftovers on monday, I made a big pan full of lentil soup for two days. Fried some onion and garlic in oil, stir in a spoonfull of spices (I used Maroccan ras el hanout) and some chopped tomatoes (I had leftover). Next 2 litres stock and a bag of red lentils (washed). Let it boil for 1,5-2 hours until soft and put in some vegetables and boil until soft. Ready! I payed 99 cents for the lentils and for the vegetables 1,38. The other ingredients I had laying in my kitchen. So I made dinner for four for two days for 2,38 euros! That makes me happy! And my family ate well and with great taste. Dried peas and beans are really a frugal choice when you want to cook good cheap meals. The baked beans will get a second chance (because they tasted really good) but I will parboil them longer so they won't be so hard and chunky. Looking for more (cheap) meals with dried peas and beans...

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!