zaterdag 12 maart 2011

Troost-eten / Comfort-food

De hele week heb ik met een verkouden hoofd rondgelopen; waterige ogen, irritant hoesten en een neus die zo dicht zat dat de grens tussen Noord en Zuid Korea er niks bij is. En in zo'n situatie is er toch niets prettiger dan "troost-eten" ?! Dus heb ik gisteren een pan tomatensoep gemaakt. Ja, ik weet het, ik weet het; het is geen tomatenseizoen, maar ik heb een deel verse tomaten en een deel tomaten uit blik gebruikt. En dat was ook heel lekker! (al is verse nòg lekkerder...) En erbij een NIEUW RECEPT; cheese ham & olive loaf uit een oude Good Food van 2008. Het was een makkelijk recept maar wel een pittige smaak. Niet echt een supertopper die op mijn lijst van favorieten komt. Zag er wel mooi uit! En de tomatensoep? Die bood de troostende werking voor als je jezelf een klein beetje zielig vindt, werkt altijd! Hatsjie!

Liefs Amelie
The entire week I have been walking around with a head suffering from a cold; watery eyes, an irritating cough and a nose so blocked up that the border between north and south Korea is nothing compared to it. And is there anything better in such occasions than "comfort-food"? So I made a pot full of tomatosoup yesterday. Yes I know, I know; it isn't tomatoseason, but I used only a part fresh tomatoes and for the rest canned tomatoes. And that was very nice too! (even though tomatosoup entirely made of fresh tomatoes tastes even better....) To go with it I made a NEW RECIPE; cheese ham & olive loaf from an old Good Food from 2008. It was an easy recipe but it had a rather strong taste. Not really a superduper recipe that makes it to my list of favourites. It looked pretty anyway. And the tomatosoup? That offered the comforting feeling you need when you feel just a little bit sorry for yourself, does the job everytime! Achoo!

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!