vrijdag 30 juli 2010

Brooddeeg



Gek word ik van die kinderklei die zo snel gaat korrelen dat je hele huis vol ligt met van die kleine gekleurde stukjes! En koop ook vooral geen goedkope kinderklei, want die is vaak niet eens soepel genoeg om er met goed fatsoen iets van te maken. Vandaag heb ik voor het eerst met de kinderen ge-brooddeegd en dat was echt een succes!!! Ik had het "recept" van internet gehaald, maar ik heb wel een stuk meer water gebruikt. Het voordeel is dat je zelf kunt mixen tot de samenstelling goed is.
Recept voor brooddeeg:
1,5 kopje bloem
0,5 kopje water
1 kopje zout
2 eetlepels olie
Oven op 175 graden en 1 tot 2 uur bakken (afh van grootte) tot kunstwerk hol klinkt als je er op de onderkant op tikt.
Eventueel te verven met plakkaatverf.

Ik had de kleivormpjes erbij gehaald en de knoflookpers en vooral dat laatste was erg leuk om spaghetti of wol te maken. De kinderen hebben uiteindelijk allebei een "bakje" gemaakt die nu staan te pronken op hun kamers...

Liefs van Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!