donderdag 15 juli 2010

Nieuwe planten


Altijd als je terug bent van vakantie zijn er wel een paar planten die het niet gered hebben. Dus ben ik vandaag naar het tuincentrum gereden voor een paar "verse" plantjes. Wat frist je huis daarvan op zeg! Gelijk weer een stuk gezelliger. Jammer dat het steeds zo warm is, want dan ben ik toch minder geneigd om bloemen te kopen. Bloemen geven het huis helemaal gelijk een gezellige uitstraling...
In het begin van het jaar hebben we tomatenplantjes gezaaid en die opgekweekd in een klein kasje. Sinds het voorjaar staan ze in de tuin, waar ze het na een moeilijke periode goed deden. Toen we terug kwamen van de vakantie vreesden we het ergste voor onze tomatenplanten, maaaar...Ze staan er stralend bij! Er zitten zelfs al wat tomaatjes aan. Het leuke is dat het geen "gewone" tomaten zijn, maar bijzondere soorten die niet te koop zijn in de supermarkt. Dat is het leuke aan zelf zaaien. Bovendien waardeer je het veel meer als je zelf iets ziet ontwikkelen dan wanneer je iets zomaar koopt. Ik kan niet wachten om een salade van zelfgekweekte tomaten te maken!
Later meer over onze "edible garden", nu ga ik eerst even genieten van mijn nieuwe planten binnen (het is vandaag toch binnen-weer)!
Liefs Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!