zondag 18 juli 2010

Zomer


Wat een verschil in weer kun je toch hebben in de zomer in Nederland. Vrijdag was het regen-achtig en heb ik met de kinderen broodjes gebakken om op te eten bij mijn zelfgemaakte tomatensoep. Heerlijk! We hadden de tafel gezellig gedekt met zelfgeplukte bloemen in een vaasje en servetten en een kan water met munt uit de tuin. Toen Otto thuiskwam was het thuis gezellig en weekend-achtig, de maaltijd was leuk en daarna hebben Otto en ik lekker een glaasje citroen-likeur genomen. Het is tenslotte zomer. Vandaag is het weer heerlijk zomers weer en denk ik aan mijn favoriete gedicht waar ik altijd een blij en vredig gevoel van krijg. Ik gebruik het om me rustig te laten worden als de kinderen me erg onrustig maken.
Zomermorgen
Toen ik vanmorgen buitenkwam,
bracht de wind zo'n geurtje mee
van honing, hooi en zonnebloemen
en een vleugje zand en zee.
En alles was nog stil:
de schommelstoel op het terras,
de roze rozenstruik en ik
op blote voeten in het gras.
Twee wolkjes zeemden ijverig
de lucht van lichtblauw glas.
Ze wuifden naar de zon
die net als ik al wakker was,
Terwijl daarbinnen iedereen
nog steeds te slapen lag.
En ik begreep: dit wordt
de allermooiste zomerdag.
Een mooie zomerdag! liefs Amelie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!