donderdag 26 augustus 2010

Bramenbaksel

De bramen in de tuin zijn rijp en de vriezer wordt ermee gevuld. Tijd om iets lekkers te maken met...BRAMEN! En ik had gisteren aan mijn dochter beloofd dat we vandaag iets zouden bakken zodat ze haar nieuwe schortje dat ze van oma heeft gekregen aan zou kunnen. Op de goodfood-website vond ik het volgende recept:

Ingrediƫnten
250 gr zelfrijzend bakmeel
25 gram muesli (moest eigenlijk havermout zijn, maar muesli had ik in huis en ging prima!)
280 gram lichtbruine basterdsuiker
200 gram koude boter in stukjes
75 gram geraspte gedroogde kokos
2 eieren geklutst
350 gram bevroren of verse bramen

Verwarm de oven op 180 graden/160 graden hetelucht. Doe het meel, de suiker en de muesli in een grote kom en kneed er met je vingers de boter door tot je een korrelige massa hebt met korrels zo groot als erwtjes. Dit is natuurlijk een erg leuk klusje voor kinderen! Roer er de kokos door.
Haal er een theekopvol uit. Doe door de rest de twee eieren. Doe de massa in een vierkante bakvorm die is ingevet of met bakpapier bekleed. Druk het aan met de achterkant van een lepel. Doe er de bramen op.

Schud er vervolgens de theekop van het korrelige mengsel overheen. Bakken in de oven voor een uur/ 75 minuten tot een sateprikker er schoon uitkomt (wel bramen erop natuurlijk, maar geen deeg). In de vorm laten afkoelen en dan verwijderen en in vierkantjes snijden. En lekker smullen! Ik proef het begin van de herfst...


Liefs van Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!