donderdag 26 augustus 2010

NAT!


Regen, regen, regen! Vanmorgen mijn zoon maar met de auto naar school gebracht, kaplaarsjes aan, regenjasjes aan... En wat er nog meer nat is, is het beddegoed van mijn zoon, zijn onderbroeken en zijn broeken. Hij zit opeens weer in een broekplasfase. Dinsdag twee keer op de naschoolse opvang, gisteren thuis weer (he, waar komt die plas nou vandaan???) en de afgelopen twee avonden in bed. Al voordat wij hem er uithalen om even te plassen voordat we zelf gaan slapen is alles alweer doorweekt. Gisteravond waren allebei zijn dekbedden en al zijn onderlakens en overtrekken vies of nog niet droog. Even wist ik het niet meer, tot ik op het idee kwam zijn slaapzakje van de vliering te halen en hem daarin te laten slapen, onderlaken van mijn dochter eronder. Net als in de vouwwagen. Dat vond hij mooi!!! En vandaag draaien de wasmachine en de droger overuren (bedankt mama, voor die droger!). En als klap op de vuurpijl zat mijn dochters onderlaken vanmorgen onder de vlekken die ik niet kon thuisbrengen. Dochterlief loste het raadsel op; ze had 's nachts de yoghurtrozijntjes uit de mond van haar knuffel gehaald die ze er gisteren in had zitten proppen. En dat gaat natuurlijk smelten in bed. Nou ja, een onderlaken meer of minder maakt nu toch niet meer uit! En vanmiddag maar even wat luierbroekjes kopen om voorlopig weer even om te doen 's nachts. Ook deze fase gaat voorbij!

Maak het gezellig binnen en blijf droog, liefs Amelie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!