vrijdag 6 augustus 2010

Nieuw recept


Zoals al aangekondigd kregen we gisteren eters en voor die gelegenheid ging ik een nieuw recept maken. Ik had wederom een recept uit de goodfood gekozen. Het was alles in een ovenschotel; spercieboontjes, aardappelen in de schil, kerstomaatjes en een hele kip met mosterd. Ik moet zeggen dat ik niet laaiend enthousiast ben over het recept, omdat ik de spercieboontjes nogal uitgedroogd vond en soms zelfs hard. De kip was lekker en ook de mosterd smaakte er lekker bij. Ik heb het korter in de oven gezet dan het recept voorschreef en ik heb er halverwege zelf olijfolie overheen gegoten, omdat ik het te droog vond worden. Geen recept wat ik nog een keer ga maken dus, vandaar dat ik het recept er ook niet bij zet. Ik had er een eenvoudige salade bijgemaakt en als toetje een oude favoriet; chocolade-kaneel cake met notenijs. Ik zet de cake in de oven wanneer we aan het hoofdgerecht beginnen en tegen de tijd dat we aan het toetje toe zijn is de cake gaar en warm en smaakt het heerlijk met een bol ijs die smelt op de warme cake. Al met al een geslaagd etentje met een matig hoofdgerecht, volgende week weer een nieuw recept proberen!

Wat hebben jullie de laatste tijd voor nieuws gekookt? En was het een succes?

Liefs van Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!