zondag 29 augustus 2010

Nieuw recept

Ook deze week heb ik weer een nieuw recept gemaakt. Op vrijdag had ik lekker een pan chili-soep (zal ik ook wel eens het recept voor op mijn blog zetten) en daarbij "maple-glazed hot dogs with mustardy onions" uit de (je raadt het al!) GoodFood.

Ingrediƫnten:

8 goede worstjes
2 eetlepels zonnebloemolie
2 uien, in dunne ringen gesneden
1 theelepel gele of zwarte mosterdzaadjes
2 eetlepels maple syrup (ahornsiroop)
afbakbroodjes
1 eetlepel Dijon mosterd
theelepel bruine basterdsuiker
2 theelepels wijn- of ciderazijn

Verwarm de oven voor op 200C/180 hetelucht. Doe de worstjes in een ovenschaal met anti-aanbaklaag en rooster in de oven gedurende 20 minuten. Verwarm ondertussen de olie in een pan en bak de uien en mosterdzaadjes erin tot de ui zacht en goudbruin is.
Bestrijk de worstjes met de maple syrup (ik heb ze gelijk even omgedraaid) en zet ze terug in de oven die je nu op 220C/200 hetelucht hebt gezet en doe meteen de broodjes erbij in de oven. Ongeveer 5-8 minuten tot de broodjes gebakken zijn en de worstjes glanzend bruin en gaar.
Roer de mosterd, suiker en azijn door het uienmengsel tot de suiker is opgelost.
Snij de broodjes open en beleg met worstje en uienmengsel.



Ik ga zelf de volgende keer twee keer zoveel uien maken, want dat was LEKKER!!! Ook ga ik betere en lekkerdere worstjes kopen (had nu gewoon runderworstjes) en iets van een sausje zoals mosterd op de broodjes smeren, want ik vond het iets te droog. Het uienmengsel is denk ik ook heerlijk bij een kaasplankje met lekkere oude kaas.

Liefs Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!