vrijdag 13 augustus 2010

Buiten en binnen bezig blijven!


De laatste dag met ons logeetje alweer. Gisteren zijn we na een telefoontje eerst naar een kinderboerderij gereden, want; mijn zoons rugzakje is gevonden! Hoera! Dat scheelt weer een hoop geld uit! Daarna gelijk door naar de buitenspeeltuin. Blijft een succesnummer. Lekker een paar uur laten ravotten. Ik had boterhammen meegenomen en drinken en koeken. Eten smaakt nooit zo lekker als thuis, dus at ons nichtje niet veel, maar mijn kinderen bleven trek houden! Even boodschappen en thuis lekker spelen en de konijnen bij mijn "oppashuis" ontvangen van hun logeeradres. Daarna het eten maken; pasta met tomaten/kaas/spekjes saus en gelijk de soep voor de dag erna en zondag. Voor toe hadden we een verrassing, want we gingen een ijsje halen bij de macdonalds. Voor onze zoon hadden we nog een gratis ijsje-bon van zijn vakantie-paspoort en dat is mooi meegenomen! Na bad en verhaaltje lekker naar bed om als een roos in slaap te vallen. Vandaag slecht weer! Even de konijnen eten en drinken gegeven en daarna wat boodschapjes voor het weekend. Thuis de beloofde cakejes gebakken met de kinderen. Een mocht de droge ingredienten doen en twee samen de natte ingredienten. Dan nog appel in stukjes snijden en een de noten in de vijzel kleinmaken. Dan nog mengen en in de bakjes doen. Ik had nog beslag over en besloot dat in de poppencakevorm te doen. Na het bakken dekte ik de salontafel gezellig en mochten de kinderen poppenthee drinken met hun poppenserviesje en het poppencakeje. Potje suiker, kannetje melk, potje warme limonade en zelf de cake in plakjes snijden met een kindermesje. Blije gezichten alom!!! Op 4 na (voor ons) pakte ik de cakejes in in cellofaan en de kinderen mochten aan de grote tafel een kaartje versieren om eraan te hangen. Nu heeft ons nichtje iets lekkers om mee naar huis te nemen! De luch werd ook genoten aan de "poppentafel" met een verrassingsboterham (in vieren gesneden met op elk kwart ander beleg) toen was het feest compleet. Nu zitten de oudste twee even boven te spelen en de jongste ligt in bed. Even rust voor mama om te bloggen en op te ruimen. Vanavond werken en dan het hele weekend. Maar volgende week alleen een nachtdienst. Tijd om mijn ontplofte huis weer op orde te brengen en even uit te blazen.
Fijn weekend! Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!