woensdag 11 augustus 2010

Een logee en een nieuw recept...


Vanmorgen ben ik met de kinderen mijn neefje en nichtje gaan ophalen. Dat was even vroeg na mijn late dienst van gisteren. Eerst nog even een stofzuiger beneden, want ik heb me gisteren suf gesopt (de kinderen waren op creche en BSO vanwege de late dienst) en dat moest nog even. Toen snel in de auto en op weg. Alle autozitjes pasten net in de auto. Thuisgekomen limonade en een koekje en daar kwam oma al. Neefje logeert bij haar. Met zijn allen naar de geitenboerderij getogen (blijft leuk!). Bakjes bix en flesjes melk voor de geitjes gekocht, groot succes. De pannenkoek waarop oma trakteerde ging er redelijk in bij de kinderen, maar wij smulden van een kaasplankje. Toen oma en neefje vertrokken waren gingen wij nog een stoffen tasje verven. Dat was leuk, maar wel natte verf, dus voorzichtig weer terug naar de auto. Thuis heb ik alles klaargezet om de kinderen te laten helpen met eten voorbereiden. Een mocht de hamburgers maken van gehakt en kruiden, een het brooddeeg maken en kneden en een stukjes appel snijden voor de appelmoes (had ik gezegd dat we zaterdag voor belachelijk weinig geld een grote zak moesappels hebben gekocht bij de landwinkel?) Ik heb zelf de patat gemaakt. Ik had flink wat en het was best een werk om alles te snijden en in porties voor te bakken. Maar LEKKER!!!!!!!!!! Wat een verschil met kant en klare patat zeg!!!
Toen Otto thuiskwam heeft hij de barbeque aangestoken om de hamburgers te bakken. Heerlijk maaltje aangevuld met nog een restje aardappelsla.
Best druk zo met drie kinderen, ik ben bekaf. En dat terwijl ik net verzeild geraakt was op een blog waarin een vrouw vertelt over haar leven als moeder van tien kinderen. (http://eenvoudigleven.blogspot.com) Waarbij ze ook nog zelf haar brood bakt, inmaakt, limonadesiroop maakt en leeft van een budget! Ik heb echt bewondering voor die vrouw! Maar goed, ik doe wat ik kan... En de patat was lekker. Morgen weer een dag, slaap lekker

Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!