maandag 1 november 2010

Nederland / Holland

Er zijn van die dagen dat ik zo blij en tevreden ben dat ik in Nederland woon. Vandaag was zo'n dag. Rijdend op mijn fiets door de mist krijg ik ineens dat gevoel van de tijd voor Sinterklaas. Dat je in de winkels de geur van versgebakken speculaas ruikt en de dagen korter en kouder worden en de avonden gezellig binnen met de gordijnen dicht en de donkere kou buiten. Dat je weer trek krijgt in erwtensoep en boerenkoolstamppot en rookworst. Ik ben al op heel wat mooie plekken geweest in de wereld met indrukwekkende landschappen en bijzondere mensen en lekker eten. Toch besef ik steeds meer hoe ik van Nederland houd. De markt, de kaas, stroopwafels, het landschap, het geluid van een draai-orgel en een carillon...

Liefs Amelie



There are days that I am so happy and content to live in Holland. Today was a day like that. Driving my bike through the mist I suddenly get that feeling that comes in the time before Saint Nicholas. When you smell the freshly baked speculaas in the shops and days get shorter and colder and evenings cosy in the house with the curtains closed, leaving the dark cold outside. When you long for some "erwtensoep" (Dutch peasoup) and "boerenkoolstamppot" (potatoe and kale mash) and "rookworst" (Dutch smoked sausage). I've been in a lot of beautiful places in the world with stunning landscapes, special people and good food. But I realise how much I love Holland. The market, the cheese, stroopwafels (Dutch cookies), the landscape, the sound of a barrel organ or a carillon...

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!