donderdag 23 september 2010

Nieuw recept

In mijn "vorige leven", toen ik nog geen kinderen had, was ik (aangestoken door Otto) een redelijk reislustige en avontuurlijke jonge vrouw. (Inmiddels vind ik het al heel avontuurlijk om met de vouwwagen naar Frankrijk te gaan met twee peuters, nu ik er over nadenk...misschien is dat nog wel avontuurlijker!) Op een van onze reizen zijn we naar Peru en Bolivia geweest. En ik moet zeggen dat ik daar echt verrukkelijk heb gegeten!! Een van de bijzondere ingrediënten die ze in Peru gebruiken is quinoa. Het is een graansoort die erg gezonde eigenschappen bezit, zoals de hoeveelheid vezels, eiwitten en ijzer. Het is glutenvrij en geeft je een "vol" gevoel, zodat je niet teveel gaat snaaien erna. Deze informatie heb ik uit de voor mij onmisbare GoodFood, waarin ook het recept stond; Quinoa tabbouleh. Het is een soort salade met komkommer, lente-uitjes, platte peterselie, munt, citroensap, olijfolie, walnoten, zout en peper en...quinoa. Echt een heel simpel recept en erg lekker. Fris, zomerachtig... (en dat op een moment dat het terwijl ik dit type regent en onweert, de herfst in volle glorie!) Ik had er wat kip bij gebraden, wat lekker was, maar ik ga dit zeker een keer in de zomer maken als onderdeel van een mediterraan buffet, met lekker Marokkaans brood en hummus enzo. De quinoa is te vinden in de "gezondheids-supermarkt" zoals ik het altijd noem, de biologische winkel.

Eet smakelijk, Amelie


In my previous life, when I didn't have children yet, I was (because of Otto's good example), a rather adventurous young woman who liked to travel. (at this point in my life I think it's rather adventurous to go camping in France with two toddlers, now that I'm thinking of it...maybe that ís even more adventurous!)
One of our trips was to Peru and Bolivia. And I have to say I had delicious food there!! One of the special ingredients that's being used in Peru is quinoa. It's a type of grain that's very healthy; it'contains a lot of protein, fibre and iron and is gluten-free and helps you feel full, curbing cravings. I took all of this information out of the, unmissable for me, GoodFood, which also provided the recipe; Quinoa tabbouleh.
I'ts a sort of salad with cucumber, walnuts, mint, flat-leaf parsley, spring onions, juice of lemons, olive oil, salt and peper and...quinoa. A really simple recipe and very tastefull. Fresh, summery (and this at a moment that while I'm typing this, it's pouring with rain and there's thunder, autumn in full glory!) I fried some chicken with it, wich was good, but I'm definately going to make this in summer as part of a mediterranean buffet, with things like some good Marokkan bread and hummus. You can find quinoa at the "healthy supermarket" as I use to call it, the biological store.

Have a nice meal, Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!