donderdag 16 september 2010

Soppen, spelletjes en stoofvlees

Mijn dag in een notendop;
Soppen: Moest gebeuren na al het werken, bakken, schoolreizen. Dochter wilde meehelpen, dus twee doekjes in de emmer en de badkamer "samen" gesopt. Trots dat ze was!
Spelletjes: Vanmiddag bij mijn zoon op school geholpen met de spelletjesmiddag. Dochter was ook mee. Mijn zoon vond het erg leuk dat ik ineens in zijn klas stond, maar toen ik om twee uur weer wegging vond hij het niet leuk; hij wilde mee. Met het vooruitzicht dat hij ging buitenspelen was hij toch weer tevreden.
Stoofvlees: Vanavond weer het wekelijkse NIEUWE RECEPT. Vandaag was het een recept van de allerhande-site, genaamd: vleespastei met pompoen. Na de vakantie had ik van mijn moeder hele mooie kleine gietijzeren pannetjes gekregen en die heb ik hiervoor gebruikt. Door het dekseltje zag het er heel spannend uit wat ook weer leuk voor de kinderen was. En ik ben helemaal in de pompoen-stemming dus daar paste dit eten ook leuk bij. De rest van de wijn die over was van het recept hebben we lekker opgedronken bij het eten en zo werd een gewoon donderdag-maal ineens een soort zondags diner. Tijdens het eten hadden de kinderen ineens de basis van rekenen door en we hebben er een spelletje van gemaakt door "sommen" te maken met groepjes blokken. Dat was een groot succes. Erg gezellig!
Oh ja, het eten was heerlijk! En door het leuke dakje een aanrader voor als je eters hebt. Gelijk een beetje spectaculair aan tafel...


Liefs Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!