donderdag 9 september 2010

Nieuw recept

Ja, ik maak nog steeds iedere week trouw een nieuw recept! Zo ook vandaag. Een recept uit de allerhande van augustus dit keer. En nu eens een gewoon doordeweeks budgetrecept met één raar ingrediënt, namelijk vermicelli. En zoals je ongetwijfeld op de foto's ziet; het is geen soep! De naam van het gerecht is: gehakt-aubergineschotel. Het is een ovenschotel met zoals ik al zei vermicelli en een prutje van aubergine, ui, gehakt, tomaatblokjes uit blik en oregano (ik heb gewoon italiaanse kruiden gebruikt) en erop hoort brie, maar dat lust mijn man niet (smaakt teveel naar boter?!) dus heb ik camembert gebruikt. Het was een prima doordeweeks maaltje, mijn zoon heeft zelfs twee borden leeggegeten (Zó, jij eet goed! Ja, het is ook zó lekker!) maar de volgende keer doe ik iets minder vermicelli en iets meer gehaktprutje en kaas, want het was nu iets te flauw.
Vandaag met mijn dochter naar een toko geweest. Een onooglijk winkeltje met voor mij de meest vreemde artikelen; groenten die ik niet ken en kruiden waar ik nog nooit van gehoord heb... Heerlijk!
Mijn doel was baking soda. Ook dat hebben ze hier! En dat komt heel goed uit, want in een hoop Engelse bakrecepten komt dit ingrediënt voor. Het is bijna nergens te koop... Nu kan ik weer lekker aan het bakken slaan, dus waarschijnlijk binnenkort weer wat foto's van baksels!

Bon appetit! Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!