woensdag 8 september 2010

Werkende mama

Na een dag werken is dit toch een stuk waar ik als werkende moeder blij van wordt: Fijn gezinsleven helpt op de werkvloer.
Het is toch een raar fenomeen dat ik als ik thuis ben met mijn kinderen denk dat ik ze het allerbeste zou kunnen geven wanneer ik niet zou werken, maar als ik een dag gewerkt heb ben ik vaak veel vrolijker tegen de kinderen. Daarnaast doe ik veel meer thuis op dagen dat ik werk. Op dagen dat ik thuis ben moet ik me er veel meer toe zetten. Toch is drie dagen in de week werken voor mij persoonlijk echt max. Zeker door de wisselende diensten en de dagen die in een huis met twee kleintjes altijd vroeg beginnen. (en dan heb ik het nog niet eens over het financieƫle aspect...) Toch heb ik echt veel bewondering voor thuisblijfmoeders en ben ik vaak wel een beetje jaloers op ze. Vooral de ochtend na een avonddienst ;)

Werk-ze, liefs Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!