dinsdag 14 september 2010

Schoolreis

Vandaag was het zover; mijn zoon's allereerste schoolreis en mijn allereerste schoolreis als "hulpmoeder". Mijn dochter was gaan logeren bij oma, die haar meenam naar háár school (waar oma werkt) zodat mijn dochter ook een soort van "schoolreisje" had.
Wij gingen naar de dierentuin. En het REGENDE HEEEEEL HARD, de heeeeele dag!!!! Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben heel wat dieren en toiletten gezien. De kinderen van mijn groepje moesten nooit tegelijk plassen en moesten vooral plassen als we op een plek waren waar we het verst van een wc verwijderd waren. Het was heel grappig om te zien dat er sinds mijn jeugd niets veranderd is; nog voor de bus was vertrokken waren alle kinderen al in hun tassen aan het graven om snoep, koek en pakjes drinken open te maken.
Het verkeer zat erg tegen, zodat we drie kwartier later dan gepland weer bij school aankwamen. Het meisje dat naast me zat en erg misselijk was, had gelukkig niet in de door mij angstvallig vastgehouden emmer overgegeven. Ik had niemand van mijn groepje kwijtgeraakt, ook niet het dromerige meisje dat zonder iets te merken steeds een andere richting inliep of ergens bleef staan na vijf keer roepen van mijn kant. Het jongetje dat al drie uur voor het einde van de middag zei dat hij naar huis wilde om met zijn LEGO te spelen had ik er ook doorheengesleept en van mijn groepje had iedereen voor de terugweg in de dierentuin geplast, zodat we zonder hoge nood aankwamen bij school... Waar Otto en mijn dochter stonden te wachten, dochter bekaf van de leuke logeerpartij, dus brullen. Thuis gauw rest macaroni van gisteren opgebakken, lekker warm met een bruin korstje, superlekker na zo'n koude, natte dag! Gelijk erna pyama's aan, tanden poetsen, voorlezen en naar bed. Wegens tijdgebrek geen bad, morgen maar weer. IK BEN BEKAF! En ga nu onderuit op de bank met een beker warme chocolademelk! Moe maar heel voldaan, want dit is waar ik van droomde toen ik dacht geen kinderen te kunnen krijgen. Het toppunt van moeder zijn; mee op schoolreis, moe, nat en met zelfgebakken koekjes... Tranen in mijn ogen; dat ik dít mee mag maken...

Liefs van Amelie!

ps. Ook oma was erg moe; dochterlief was vanmorgen al om half zes van de partij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!