donderdag 28 oktober 2010

Nieuw recept / new recipe

Nou zeg, wat een hoop werk èn een hoop vieze vaat met dit redelijk middelmatig recept...
Ik heb vandaag wortelkoekjes gemaakt met sla en gebakken krieltjes. Het was een recept uit mijn big book of basics. De koekjes bestonden uit geraspte wortel en knolselderij met ei, broodkruim, bloem, pitten (ik had een mix van pompoenpitten, zonnebloempitten en pijnboompitten), peterselie, zout en peper. Daar koekjes van gevormd en gebakken in de koekenpan. Het was best wel lekker, maar voor zoveel werk verwacht ik wel wat meer. Ik had echter nog wat knolselderij over en besloot hier een salade van te maken, door de kleingesneden stukjes 5 minuten te koken en te mengen met kleingesneden augurk en appel en mayonaise. Dit op de blaadjes sla was erg lekker en een prima idee om voortaan van mijn restjes af te komen. Het was zoveel dat we nog over hebben om op brood te doen! Dus tòch nog een succes met mijn maaltijd (mijn dochter gruwde trouwens wel van de salade, maar ja...)

Liefs Amelie




Wel, wel, what a lot of work and a lot of dirty dishes for a rather mediocre recipe...
Today I made carrotcookies with salad and baked small potatoes. It was a recipe from my big book of basics. The cookies were made of grated carrots and seleriac with eggs, breadcrums, flour, seeds (I used a mix of sunflowerseeds, pumpkinseeds and pinenuts), parsley, salt and pepper. I made cookieshapes and baked them in a fryingpan. It was o.k., but for so much work I expect a bit more than just o.k. I had some leftover seleriac however and I decided to make a salad out of it, by cooking the small-cut pieces for 5 minutes and mixing it with some small-cut pieces of gurkins and apple and some mayonaise. This on saladleaves was really yummie and a perfect idea for my leftover seleriac. It was so much that I have some left to eat on bread! So a succes with my meal after all (even though my daughter didn't like the salad at all, but hey...)

Love Amelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!